Dieta na zatrzymanie łysienia - Sprawdzone Sposoby Na Problemy z Włosami - www.e-lysienie.pl

Dieta na zatrzymanie łysienia

Przyczyn wypadania włosów jest bardzo wiele. Zazwyczaj doszukujemy się ich w poziomie hormonów a także w genetyce, która jak wiemy z prowadzonych badań ma tutaj swoją istotną rolę. Dlatego dieta nie będzie w stanie całkowicie zahamować łysienia, jednak można o niej pomyśleć, ponieważ dobrze skomponowane posiłki mogą w jakimś stopniu spowolnić utratę włosów. W niektórych posiłkach znajdziemy składniki witaminowe i mineralne, które będą pozytywnie działać na gospodarkę hormonalną i dzięki temu będzie można doprowadzić do zachowania zdrowych oraz mocnych włosów, na czym powinno nam szczególnie zależeć.

Nr 1 w Rankingu – Profolan

Jakie witaminy w diecie na łysienie?

Dieta, która ma ograniczyć problemy z łysieniem powinna charakteryzować się bogactwem witamin. Między innymi witaminy z grupy B, witamina A, E i D to cenne składniki dla osób, które chcą chronić się przed wypadaniem włosów. Swoją istotną rolę ma między innymi witamina D, którą pozyskuje się dzięki słońcu, dlatego warto każdego dnia przynajmniej na 10 minut wyjść na słońce. Jeśli chodzi o dietę, która wspomoże organizm w dawkę witaminy D warto postawić na nabiał, ryby, wątrobę, niektóre płatki zbożowe. Osoby łysiejące mają często niedobory witaminy B6, w takim przypadku warto spożywać marchew, orzechy, otręby, fasolę, groszek. Witamina E odpowiada za krążenie krwi i pobudza do pracy mieszki włosowe. Dlatego właśnie warto spożywać migdały, orzeszki ziemne, szpinak czy brokuły.

Jakie minerały w diecie na łysienie?

Jeśli chodzi o minerały jakie mogą pomagać we wzroście włosów warto postawić na cynk, krzem, jod, żelazo. Krzem odgrywa niezwykle istotną rolę, ponieważ pozwala na przyswajanie innych minerałów. Znajduje się w owsie, prosie, jęczmieniu czy algach. Jod znajduje się w jajach gotowanych, truskawkach czy mleku krowy. Oczywiście znajduje się w soli kuchennej, ale trzeba zaznaczyć, że nie jest to ten rodzaj jodu, który zapobiega łysieniu. Cynk znajdziemy między innymi w orzechach nerkowca, imbirze oraz ciecierzycy a także w wołowinie i wątrobie. Żelazo znajduje się w owocach morza, drobiu, soi, brokułach, szpinaku czy mięsie czerwonym i tuńczyku.

Ograniczenie cukru

U osób, które występuje problem z łysieniem notuje się także wysoki poziom cukru we krwi. Dlatego jeśli chodzi o dietę na łysienie zaleca się unikanie produktów, które są bogate w węglowodany a więc biały cukier, ale także soki owocowe czy makarony. Jeśli chce się spożywać coś słodkiego warto stawiać na suszone owoce, truskawki czy morele, które zawierają pokaźną dawkę cennych witamin i minerałów. Dieta na łysienie to po prostu zdrowa dieta sprzyjająca dobrej pracy całego organizmu.

Łukasz
Witaj ! Dzięki za poświęcenie czasu na przeczytanie mojego artykułu. Oprócz tego że zgłębiam informację na temat jak opóźnić procesy łysienia, to w wolnych chwilach staram się podróżować i wybierać się na długie wycieczki rowerowe z moją rodziną. Tyle o mnie. Pozdrawiam !
Dziękujemy za przeczytanie artykułu, podobał się?
Aktualna ocena to 0,00 / 5 , a głosowało na niego: 0
Będzie super, jeśli zostawisz nam mały feedback w postaci oceny: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować:

Wpisz czego szukasz i naciśnij enter. Naciśnij ESC aby wyjść.

Do góry